Des de l’Executiva Local de Compromís per Sant Vicent lamentem aquesta sentència del Tribunal Suprem que impedeix la correcta aplicació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià recollida en el nostre Estatut d’Autonomia i que suposa un menyspreu a l’autogovern, als dictàmens de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i als criteris filològics i científics de les Universitats Valencianes. Així mateix, entenem que la sentència suposa una vulneració dels drets lingüístics dels ciutadans del País Valencià, de Catalunya i de les Illes Balears. És per això que considerem que cal prendre mesures tant des de les institucions acadèmiques com des dels partits polítics i des de la societat en general per fer prevaldre l’autogovern, la nostra llibertat d’expressió en llengua pròpia i la protecció de les llengües minoritàries contemplada en la Constitució Española enfront de sentències d’interessos partidistes que no se sostenen sobre cap base científica ni filològica.